Mercedes’in
alt gruplarından biri olan Daimler Chrysler, aerodinamik yapısı en elverişli
arabayı yapmak için kolları sıvamıştı. Kutu balığı üzerinde odaklandılar. Mühendisler
araştırma yaptıkça kutu balığının şeklinin aerodinamik tasarıma çok uygun
olduğunu gördüler.
Etrafımızda
gördüğümüz birçok arabanın sürüklenme katsayısı (drag coefficent) 0.3 iken üretilen “biyonik araba” nınki 0.19
olarak ölçülmüştü; bu da kutu balığının eşsiz bir aerodinamik tasarıma sahip
olduğunu kanıtlıyordu.
Araştırmalar
sürerken ekip, balığın derisinin altıgen plakalarla kaplı olduğunu fark etti.
Biraz daha incelediklerinde bu yapının oldukça hafif ve dayanıklı olduğunu
gördüler. Aynı yapıyı arabaya da uygulayarak arabanın dayanıklılığından ödün
vermeden ağırlığını üçte biri kadar azaltmayı başardılar. Bütün bunlar bir
araya gelince yakıt tasarrufu da kaçınılmaz oluyordu.
Fotoğraf
Kaynak: Boxfish
Yorumlar
Yorum Gönder